...

Sayang Kamo Semua!!!

Tuesday, May 17, 2011

Patung ku Berkata-kata

Salam all reader dan selamat malam...
aku dah lama tak jenguk blog kesayangan aku ni..dah naik bersawang dan penuh spider2,,,hahahah,,(nampak bebeno menipunye)

muke awek budjet cun ni menyemak jer..huhu

actually..hari ni second week aku posting (praktikal) kt kolej...last week memang aku bosan giler mase posting tahap dewa la (ade ke bosan tahap dewa??) hahaha...yela asyik buat procedure yang sama jer hari-hari dekat patung dalam simulated ward kt kolej 2 mesti la bosan..kalau korang hadap benda yang sama mesti bosan..betul tak??kang aku cakap procedure yang aku buat korang tak paham pulak except reader yang bergelar nursing la..budjet ramai baca entry aku,,huhuhu.. hari2 mata aku ni mesti tengok jam jer,,tahu lah kenapa..sebenarnya tak sabar nak balik bila dalam simulated ward 2..hahaha..tapi kalau fikir positifnya buat apa la nak balik cepat2..kan bagus kalau buat procedure 2 banyak kali..1000++ kali lagi bertambah bagus sebab boleh menambahkan ingatan aku yang tinggal 1kb ni..hehehe..ala nak cari ilmu kene la bersungguh2 dan bersabar sikit..semua benda kene susah dulu baru dapat senang,,yer tak?? takkan nak cincai2 jer...nanti kang ilmu 2 tak berkat pulak..wahh! dah macam pakar motivasi lak,,hahaha..


Untung jugak group aku last week dapat CI (clinical instructor) yang handle group aku ni sporting and hapening..tak ada la garang sanagt ke ape,,al maklum la kitaorng ni bila dah bosan kadang-kadang nakal sikit..hahah...tapi dia memang sporting la..malas aku nak mention name dia..korang bukan kenal pun..huh!..walaupun dia pure import dari india tapi boleh paham bahasa kita..pelik kn?? kita nak paham bahasa dia pun dalam mimpi pun belum tentu..hahahah!!..so susah la aku nak mengumpat kalau dia paham bahasa aku..ish2, jahat nya aku ni nak mengumapt orang yang bagi ilmu kt aku..tak patut..tak patut..hahaha..Tapi aku dengan dia last week jer..minggu ni aku dengan CI lain...waaaa!!sedihnye..isk3.


Hari ni first day untuk minggu kedua aku posting..aku ngn kawan2 aku ditempatkan kat ward lain.. tak sama tempat macam last week..lain tempat so lain CI laa..nama ward 2 HPS (Human Patient Simulated)..ada beberapa orang jer dapat buat procedure kat ward ni..antara nye aku la..heheh..kitaorang dibahagikan dengan beberapa group..hmm..ni macam real situation la.. sebelum ni aku buat procedure guna patung yang tak ada respon...kaku semacam jer macam kayu balak kt hutan simpan 2..hari ni aku gune patung yang ade respon dan boleh bercakap...percaya tak??? mesti korang tak percaya..
cer citer..ce citer...


Patung 2 memang boleh bagi respon kalau kita buat procedure salah..macam real human..dia akan kata macam2 la..pain, no, yes, i will die.td masa aku tengah buat procedure 2 patung tu boleh pulak menangis..nasib baik tak ada air mata..hahah..ala patung 2 macam manusia jugak,,cuma tak ada feeling kt manusia jer..kalau ada habis la jatuh cinta kat nurses yang ade...hahahah...dalam badan dia penuh dengan wayar segala bagai..tapi semua patung boleh cakap dalam bahasa inggeris jer la..al maklum la patung mat saleh so tak boleh cakap bahasa melayu..hahaha..memang best laa.. 


macam ni la rupa patient 2...



hari ni first day and first time aku buat procedure kat ward tu..selalu dengar cakap dari orang lain,,hari ni baru berpeluang masuk ward 2..memang betul-betul pengalaman yang menarik la..masa mula-mula masuk tu memang excited sangat2 laa..tapi aku kat ward 2 cuma untuk minggu ni jer,,rasa rugi sangat sebab sekejap sangat..lepas ni tak dapat jumpa patung tu lagi..kene tunggu nest posting baru dapat masuk ward 2 lagi..
sebab next week aku akan dihantar posting kat HOSPITAL TANJUNG KARANG...aku kat sana 2minggu..


smile!!!!

hari-hari kene senyum bila berhadapan dengan patient,,baru dikatakan mesra alam...betul ker?? hihihihih


ni jer la entry aku untuk kali ni..next time aku update lagi k...tunggu entry pengalaman aku masa praktikal di HOSPITAL TANJUNG KARANG ok...

daaaaaaaaaaa............

p/s: esok nak shopping apa erk nak bawa g posting kat hospital?? 

0 comments:

Usia Blog Vanila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sayang Selamanya

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

background

hello kitty

Cute Hello Kitty 9

Berat bahu memikul, berat lagi blog aku ni