...

Sayang Kamo Semua!!!

Tuesday, March 22, 2011

Kenapa kau menyusahkan aku???

Huh! penatnya aku hari ni...dari pukul 8pagi sampai 7petang kat kolej..Woww! 11jam 2...mane tak penatnya,,lagi 1 jam cukup macam orang kerja kilang 12jam...hahahah,,Pergh! sakit n sengal2 semua tulang2 yang ade kat badan aku ni...rasa macam nak berterabur tulang2 aku ni,,(nampak beno menipunya)..huhuhu...tapi pasal pe aku balik lambat tadi erk?? hmm,,sebenarnya aku ada repeat OSCE  (korang tau ker ape 2 osce??),,hahahah!,,,OSCE 2 macam exam amali...tapi as a nurse aku panggil OSCE...hmm,,total OSCE dak2 nurse untuk year 1 sem 3 ada 5 station ( kat kolej aku jer la, kolej lain yang study course nursing aku tak tahu la..huhu) ..tapi 1 station ni pulak boleh dapat markah sikit,,,gerammm jer rasenye!!! menyusahkan aku jer nak kene ingat balik procedure..huh!!...(emo seketika)...dah tak pasal-pasal aku kene repeat semula..nasib baik masih ade chance..harap-harap kali ni aku pass la station ni...kalau tak melayang duit aku nak repeat lagi.. nak tau tak station ape yang aku kene repeat balik??? station DRESSING WOUND DRAINAGE...ape pulak wound drainage 2??? meh cni aku tunjuk kan...


tadaaaa!!!



ni la wound drainage..yang warna nak kata merah mcm tak merah 2 adalah DARAH,,,

wound drainage ni macam pendarahan yang mungkin berlaku selepas pembedahan..lepas 2 kan ade tube untuk salurkan darah...jika pendarahan terlalu banyak sampai gauze yang warna putih kt gamba 2 bertukar warna merah akibat dipenuhi darah..so kene la tukar gauze yang baru..itu la yang aku buat masa OSCE tadi,, aku kene cuci wound drainage n tukar gauze untuk elakkan apa-apa jangkitan..masa yang diperuntukkan hanya 5minit...(tak lebih and tak kurang)
Nampak macam mudah.. mudah korang kata!!! dengan nervous, nak ingat procedure lagi..pergh! mengeletar jari jemari ku,,tapi cerewet cikit sebab kene ikut procedure yang telah ditetapkan,so kalau silap langkah yang sterile x pasal2 cominated(unsterile),,,
setakat ni jer la entry aku untuk kali ni,nanti ade mase aku wat entry yang lain pulak ea...
salam.....


p/s: arghhh! mata dah ajak tdo la plak...huhuhu

0 comments:

Usia Blog Vanila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sayang Selamanya

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

background

hello kitty

Cute Hello Kitty 9

Berat bahu memikul, berat lagi blog aku ni